Image Image Image Image Image Image Image Image Image

We ontwikkelen strategieën, bedenken concepten en geven workshops om de vaardigheden over te dragen. Dat laatste is nodig omdat we niet willen dat het project stopt als wij de deur achter ons dicht doen. Dit alles niet voordat we de vraag helder geformuleerd hebben en de context van het probleem verkend.

We vinden het belangrijk dat mensen meedoen. Iedereen beschikt over sociale media, de smartphone en apps. Dat biedt nieuwe mogelijkheden voor organisaties om in contact te komen met de eigen medewerkers en met het publiek. En nieuwe mogelijkheden om het verhaal over de eigen organisatie te vertellen.

Format voor video maken kan snel

Met video kun je een nieuw publiek aanboren en meer van je product laten zien. Een format, in je huisstijl met herkenbare en vaste onderdelen, helpt daarbij. We maakten samen met Jasper Henkelman van marketing bureau Lijnrecht een format. Daardoor konden we goed voorbereid aan de slag met de klant. Hoe dat gaat lees je in dit blog.
__________________

Laat je gezicht zien met Ruud HenrarVideo voor CV en LinkedIn

In Laat je gezicht zien maken mensen een superkort portretje. Immers, beeld vertelt en overtuigt, het is de eerste indruk die je toevoegt aan je CV en LinkedIn. Het concept werd tweede in de All Inclusive Challenge 2016 van de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug. Bekijk de video’s op het YouTube kanaal Laat je gezicht zien.
__________________

Kubus-Len-1-600Teambuilding met video

Serieus opvallen, hoe doen we dat? De Kubus Lelystad pakte dit thema op met verschillende workshops. Wij maakten in twee uur met 7 deelnemers 7 superkorte video’s. Het onderwerp: stel je voor: wie ben je en waar ga je voor. Oefenen voor en achter de camera, bezig zijn met bewegend beeld en met elkaar.
__________________

Celluloid CrewVideo en format

Bij het RIVM maakt een groepje medewerkers, de Celluloid Crew, video impressies van evenementen. Hoe kun je sneller en intuïtiever een video maken? Kun je effectiever zijn in het maakproces? We doen 5 werksessies voor twee groepen. Alle deelnemers maken hun eigen video en we geven input voor een format.
__________________

Mooi water dichterbij bewerktYouTube video

Hoe kun je de Europese richtlijn voor waterkwaliteit KRW laten beleven door het publiek? We maakten de serie Mooi Water Dichterbij, films over ondernemende mensen die hun mening geven over waterkwaliteit. Het proces van filmen met smartphone, en het monteren met een app zijn vastgelegd in een handleiding, waar de waterschappen mee aan de slag kunnen. We maakten een communicatieplan om de films onder de aandacht van het publiek te brengen. Ons eerste project, waarmee dit bedrijf van start ging!
Download hier de Handleiding DIY YouTube Film 2e Editie.
__________________

Movares-Jongtalent2Video en recruitment

Jong Talent bij Movares, wat houdt dat in? Wie kunnen dat beter laten zien dan de Jonge Talenten zelf. We maken een workshop in twee delen. In de eerste wordt het plan gemaakt, in de tweede wordt het geschoten materiaal gemonteerd. Eén cursist is al zo gegrepen dat de video voor de tweede workshop praktisch af is. Kijk op de Jong talent pagina naar zijn korte film.
__________________

http://prezi.com/5ojvqwt6n6tx/een-verkenning-naar-social-media-en-participatie-krw/

Participatie en social media

Voor STOWA en het Ministerie van I&M verkenden we het veld van participatie, de Europese Kaderrichtlijn water en social media. Wat kunnen social media betekenen voor publieke participatie? En waar gaat het over bij meedoen? Ons advies: sluit aan bij de passie voor water en beweeg je op de platformen waar al gesproken wordt over waterkwaliteit. Vervolgens volgden we (monitoring) sociale media op het begrip waterkwaliteit. Bekijk hier de Prezi.
__________________

www.winkeleninhetgroenehartvanutrecht.nl

www.winkeleninhetgroenehartvanutrecht.nl

Het nieuwe winkelen

Voor de Biltse Ondernemers Federatie ontwikkelden we een concept voor een gemeentelijk platform met een minimum aan overhead. Winkeliers leren in onze cursus hun pagina beheren en via simpele apps beeldmateriaal maken en bewerken. Op social media gaan ze het gesprek aan met de klant: op weg naar het Nieuwe Winkelen. Bekijk hier de website.

Korenmetershuis-Home

Video in de organisatie

Bond Heemschut heeft veel om te laten zien. Acht medewerkers gaan aan de slag om ieder een video te maken. Een experiment van een dag. Storyboards worden gemaakt. Er wordt gefilmd met de smartphone rondom het Korenmetershuis in Amsterdam. De eerste video’s worden bekeken en zo de mogelijkheden van video verkend. Voor de werving van leden bijvoorbeeld. Nieuwe versies worden besproken in een besloten Facebookgroep.
__________________

https://www.youtube.com/editor

YouTube editor

Gebruik de beeldbank

De 12 landschappen beschikken over mooi beeldmateriaal in een beeldbank. Hoe zorg je dat dit materiaal niet op de plank blijft liggen? Wat zijn de mogelijkheden om het in te zetten voor je boodschap? We maakten een Workshop van 1 dag waarbij de techniek van snijden en monteren de hoofdmoot vormt. We gebruiken de laagdrempelige online tool YouTube Editor. Inlog voor YouTube vereist, werkt niet op iOS.
________________

http://www.li.vewall.com/kiosk/FetsjeLuimstra

Evenementen

Hoe communiceer je je evenement met sociale media? Wat doe je in de aanloop en wat op de dag zelf? En hoe laat je dat zien? Wij richtten op de Watermozaïekdagen 2012 een LiveWall in, op een scherm zijn foto’s en berichten te zien. Met een flyer hebben we tips voor social media gebruik tijdens het evenement doorgegeven. Bekijk hier de LiveWall. Helaas niet voor iOS.