Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Fetsje Luimstra

By

27 augustus 2015

Oogst van een seizoen

27 augustus 2015 | By |

Video geeft zoveel meer mogelijkheid voor expressie, en dat wordt nu in steeds meer organisaties opgemerkt. Rond de zomervakantie terugkijkend hebben we dit seizoen mét opdrachtgevers onze workshops verder ontwikkeld. Video krijgt een prominente rol in communicatie. Dat is onze oogst

Een relatie beschrijft hoe de afdeling communicatie en afdeling werving en selectie steeds meer samen werken. In dit veranderend speelveld krijgt video een rol. Gebruik makend van de aanwezige creativiteit ontstaat aansprekende werving. We hebben de tools, en mensen gaan daar ook in de organisatie gemakkelijk mee aan de slag. Een ander beschreef het zich ontwikkelende fenomeen van gebruik van video in de organisatie als volgt: ‘Wij doen het al, wij máken al filmpjes. En het management heeft dat nu ontdekt.’

Maar wij doen het al, wij máken al filmpjes. En het management heeft dat nu ontdekt.

Onze eendaagse workshop is op verzoek van een recente opdrachtgever omgezet naar een efficiënte versie in twee dagdelen. Na de start met inleiding en instructie schiet je zelf je materiaal in je eigen omgeving. In de tweede aflevering ga je aan de slag met montage en maak je onder begeleiding je eigen film. Nog meer hands-on, en minder zenden van ons uit. Zo zien wij het graag.

Wat de organisatie doet met het eindresultaat is een uitdaging. Willen we het corporate? En hoe houd je dan je boodschap consistent? Eerst voor intern gebruik is een mooie tussenstap. Experimenteren, uitproberen en wennen aan de ins en outs van een nieuw medium met een eigen taal. Een taal die zich al doende ontwikkelt. Wij geven graag sturing aan die zoektocht.